Programy i projekty

Programy i projekty

Wykaz programów realizowanych w roku szkolnym 2023/2024

L.p.

 Nazwa programu

 Autorzy

Odział,
 w którym realizowany jest program

1.

„Kocham przedszkole”

nr. p81/1/2017

Mirosława Anna Pleskot

Agnieszka Staszewska- Mieszek

I, II, III, IV

2.

„Misie urwisie”

Magdalena Barwińska

 I, II, III, IV

 

3.

 

Ogólnopolski Program Optymistyczne Przedszkole

Mirella Nawrot, Irena Dzierzgowska

I, II, III, IV

 

4.

 

Więcej wiem, mniej choruję

 

Powiatowa stacja sanepidu

 IV

5.

Dwujęzyczne dzieci

Yellow House English SA

I, II, III, IV

6.

„Dar zabawy” na podstawie koncepcji Friedricha Froebla

 

Frobel.pl

III, IV

 

 

 

Program "Kocham Przedszkole"

Przedszkole kontynuuje realizację programu nauczania „Kocham przedszkole“, którego autorkami są Mirosława Anna Pleskot oraz Agnieszka Staszewska-Mieszek (wyd. WSiP). Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku stanowi on uszczegółowienie Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego i ukierunkowany jest na wspomaganie wielostronnego rozwoju dziecka, zgodne z jego wiekiem. W programie wyodrębniono osiem obszarów, wraz z wyszczególnieniem zagadnień szczegółowych. Program uwzględnia wszystkie cele wychowania przedszkolnego. Ich układ z jednej strony pokazuje przyrost wiedzy i umiejętności charakterystyczny dla danego wieku, z drugiej zaś – stopniowanie wymagań uzależnionych od poziomu rozwoju dziecka i jego możliwości. Dzięki takiemu ujęciu widać jak przyrasta wiedza i umiejętności dziecka, począwszy od naśladowania działań nauczyciela i innych osób przez powtarzanie, utrwalanie, aż do samodzielnego intencjonalnego działania. W programie ważne jest indywidualne postrzeganie dziecka z własnymi potrzebami rozwojowymi, strategiami. Uczenie się zachodzi poprzez własną aktywność dziecka w trakcie podejmowania atrakcyjnych i zróżnicowanych zadań. Nauczyciel stwarza maksymalnie sprzyjające warunki do aktywnego nabywania i rozwijania różnorodnych kompetencji z zakresu wszystkich aspektów jego osobowości. Program nauczania "Kocham Przedszkole" koncentruje się na zrównoważonym rozwoju dzieci. Zawarte w nim treści pozwalają na indywidualizację pracy. Wyodrębnione obszary obejmują wymagania edukacyjne i wychowawcze wynikające z podstawy programowej. Sercem programu "Kocham Przedszkole" jest dziecko i jego ścieżka rozwoju, a nauczyciel - towarzyszem pobudzającym procesy rozwojowe.

 

Program „Dwujęzyczne dzieci w przedszkolu”

Realizowany w naszym przedszkolu Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie, mianowicie bazuje na nauce drugiego języka równolegle do języka ojczystego. Specjalnie przygotowane serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4) oraz „Tom and Keri” (wiek 3-6) w formie spirali językowej, wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Dwujęzyczne dzieci łatwiej przyswajają wiedzę oraz zyskują większą wrażliwość kulturową. Łatwiej im zrozumieć, że ludzie na świecie nie tylko posługują się różnymi językami, ale mają różną kulturę czy odcień skóry. Dwujęzyczność to co najmniej dwukulturowość. Znajomość języków zaowocuje również w dalekiej przyszłości. 

 

Program edukacyjny „OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE” autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot .

Celem programu jest dostrzeganie i wzmacnianie sukcesu każdego dziecka, rozwijanie jego zainteresowań, uzdolnień oraz zachęcanie do bycia aktywnym, pogodnym i zaradnym Program uczy zaradności, optymizmu i samodzielności. Dzięki niemu dziecko będzie lepiej przygotowane do radzenia sobie z problemami na każdym etapie życia.

Optymistyczne przedszkole ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy, składa się z siedmiu modułów.

WYCHOWANIE

INTELIGENCJE WIELORAKIE

SUKCES KAŻDEGO DZIECKA

POZIOM UMIEJĘTNOŚCI

OPTYMISTYCZNI RODZICE

OPTYMISTYCZNY PERSONEL

PROMOCJA

GŁÓWNE CELE PROGRAMU:

  • Tworzenie okazji do budowania konstruktywnych więzi
  • Rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów
  • Swobodne wyrażanie próśb i oczekiwań przez dziecko
  • Rozwijanie w dziecku optymizmu i poczucia własnej wartości
  • Uczenie jak radzić sobie w różnych sytuacjach
  • Rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci
  • Uczenie życzliwości, empatii, pomagania innym, przyjaźni