Ramowy rozkład dnia
Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 81
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 06.30 – 17.00
Część I – poranna
6.30 – 8.45 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.45 – 9.00 Poranne ćwiczenia gimnastyczne, rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00 – 9.45 Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Część II – główna
9.45 – 10.30 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Czas aktywności dopasowany do wieku rozwojowego dzieci.
10.30 – 10.50 Przygotowanie do drugiego śniadania – owoce. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
10.50 – 11.50 Przygotowanie się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, rytmiczne, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00 – 12.30 Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III - poobiednia
12.30 – 12.40 Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12.40 – 13.50 Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Dzieci starsze – samodzielna zabawa, podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem nowożytnym.
13.50 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00 – 14.20 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20 – 17.00 Zabawy samodzielne dzieci. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.