Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 81

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 06.30 – 17.00

Część I – poranna

6.30 – 8.45         Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.

8.45 – 9.00         Poranne ćwiczenia gimnastyczne, rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

9.00 – 9.45         Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

Część II – główna

9.45 – 10.30      Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Czas aktywności dopasowany do wieku rozwojowego dzieci.

10.30 – 10.50    Przygotowanie do drugiego śniadania – owoce. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

10.50 – 11.50    Przygotowanie się do wyjścia do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, rytmiczne, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

11.50 – 12.00    Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.

12.00 – 12.30    Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

Część III - poobiednia

12.30 – 12.40    Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.

12.40 – 13.50    Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Dzieci starsze – samodzielna zabawa, podejmowanie różnorodnych  form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem nowożytnym.

13.50 – 14.00    Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne i samoobsługowe.

14.00 – 14.20    Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

14.20 – 17.00    Zabawy samodzielne dzieci. Zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.